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Duplicate the glass faces and Add a Windshield material to themHow can we get the rain on the glass? Does anybody knows?
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Duplicate the glass faces and Add a Windshield material to themHow can we get the rain on the glass? Does anybody knows?
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It's not working really great for me, when I'm inside the cockpit I don't see the glass.Duplicate the glass faces and Add a Windshield material to them
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Still disappear from the cockpit, how did they get it to work I don't get itI know, try to Flip the normals of the windshield faces, they must point inside your mesh
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Is it a windshield?I followed the advice and I got it for the jetway glass
According you are talking about the screenshot from pilotplus you have attached, that obviouly is not taken from a cocktpit, but from the drone/showcase cameraStill disappear from the cockpit, how did they get it to work I don't get it
Thanks! Grazie mille!According you are talking about the screenshot from pilotplus you have attached, that obviouly is not taken from a cocktpit, but from the drone/showcase camera
From the cockpit there is (to me) no reason to render the rain effect on every other surface, is is already render on the cockpit windshield, are you able really to tell the difference?
Please forgive me you non italian people:
---
"it's not working really great for me, when I'm inside the cockpit I don't see the glass."
Rileggendo il tuo commento sembra che il tuo problema sia che mettendo il material windshield sparisca il vetro da dentro il cocktpit, infatti è proprio per quello che ti ho suggerito di duplicare i poligoni del vetro!
Se vuoi il vetro (con il suo colore, riflettente etc)+l'effetto pioggia devi fare:
- una mesh con i suoi poligoni con materiale standard/msfs glass, con i normals puntati verso l'esterno
- duplichi la mesh, ne flippi i normals e assegni il materiale windshield
- se vuoi anche andare all'interno dell'oggetto (torre/terminal che sia), duplichi ancora la mesh e assegni di nuovo material msfs glass/standard con i normals verso l'interno
Insomma, per un vetro completo io uso tre mesh separate, se vuoi vedere l'effetto la torre e le vetrate di fronte al pargheggio del mio Trento sono fatte così
LIDT Trento Mattarello - Aeroporto G. Caproni per Microsoft Flight Simulator | MSFS
✓ LIDT Trento Mattarello - Aeroporto G. Caproni è un mod di Microsoft Flight Simulator 2020 creato da mamu82. Explore the meticulously crafted LIDT Trento Mattarello - Aeroporto G. Caproni in northern Italy. This add-on features custom buildings, realistic textures, animated elements like drones...it.flightsim.to
Come fai ad evitare i bug che si creano con il glass quando osservi un vetro attraverso un vetro?According you are talking about the screenshot from pilotplus you have attached, that obviouly is not taken from a cocktpit, but from the drone/showcase camera
From the cockpit there is (to me) no reason to render the rain effect on every other surface, is is already render on the cockpit windshield, are you able really to tell the difference?
Please forgive me you non italian people:
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"it's not working really great for me, when I'm inside the cockpit I don't see the glass."
Rileggendo il tuo commento sembra che il tuo problema sia che mettendo il material windshield sparisca il vetro da dentro il cocktpit, infatti è proprio per quello che ti ho suggerito di duplicare i poligoni del vetro!
Se vuoi il vetro (con il suo colore, riflettente etc)+l'effetto pioggia devi fare:
- una mesh con i suoi poligoni con materiale standard/msfs glass, con i normals puntati verso l'esterno
- duplichi la mesh, ne flippi i normals e assegni il materiale windshield
- se vuoi anche andare all'interno dell'oggetto (torre/terminal che sia), duplichi ancora la mesh e assegni di nuovo material msfs glass/standard con i normals verso l'interno
Insomma, per un vetro completo io uso tre mesh separate, se vuoi vedere l'effetto la torre e le vetrate di fronte al pargheggio del mio Trento sono fatte così
LIDT Trento Mattarello - Aeroporto G. Caproni per Microsoft Flight Simulator | MSFS
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Mi sono espresso male, non intendevo quella ma l'effetto strano che si crea quando guardi una finestra e dietro hai una parete con un vetro, lo vedi ad intermittenza scuro, mentre con standard va bene, visto che ci sei se hai tempo sapresti per cortesia darmi qualche info alla domanda che ho fatto sopra, grazieBug? Forse intendi l'immagine riflessa?
Quella che sembra un'astronave? Metti deformation factor a 0
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